dimarts, 16 d’octubre del 2007

Filosofia naturista


A Mont-ras, Girona hi ha un camping naturista.

Naturisme té com a definició "oficial" desde l'any 1974, una manera de viure en harmonia amb la natura, caracteritzada per la pràctica de la nuesa en comú, amb la finalitat d'afavorir el respecte a un mateix, als altres i al medi ambient.

Al contrari del que molta gent pensa, el naturisme no és una moda. El naturisme és una forma de vida igual o potser més digne que qualsevol altre. Al cap i la fi els naturistes promulguen la llibertat de la persona a estar i sentir-se lliure en els llocs que consideri oportú.

Pot ser que soni una mica utòpic,i en realitat en així, perquè qualsevol forma d'organització social obliga a acatar determinats principis que estimulin la convivència i el bé del grup. Els nudistes/naturistes ho entenen perfectament és per això que un naturista practicarà el nudisme a aquells llocs aptes i destinats a tal efecte. Els naturistes reclamem els nostres espais en els quals podem trovar-nos còmodes i identificats en la nostra forma de viure,sense interferir en els costums o els entorns socials aliens al naturisme.

Jo m'hi vaig sentir i m'hi sento partidaria d'aquesta filisofia o manera de viure-hi, malgrat que la parella que ara tinc en aquest moment no n'és.




9 comentaris:

mossèn ha dit...

anar sense gallumbos ... bufff !!! ... quin descans ... ja no m'apreta a la panxa !!! ... salut

Striper ha dit...

Conec el camping he estat mes de una vegada , m'agrada sentirme nu i lliure.

Josep Manuel López Gifreu (Pep Barbagelata) ha dit...

Ja em sembla bé aixo del naturisme. Però ho trobo excessivament restringit. Perquè tenim dret a càmpings o platges naturistes, i en canvi no tenim dret a places o parcs de ciutat naturistes? Evidentment amb els deguts respectes a la moral o al pudor de tothom, és clar.

nimue ha dit...

la filosofia que expliques em sembla molt coherent i interessant. Crec que em resultaria una mica incòmode anar despullada segons on. Mentre em faig a la idea... serveix despullar la ment?

Clint ha dit...

això del naturisme només té un problema i és que deixa tant explícits certs estats d'ànim! sense comptar clar, quan fa molt fred!

rosa ha dit...

molt bona Clint.

ho tens permès Mossèn?, això d'anar sense gallumbos...

Striper i no ens hem vist?? ara que ja coneixes el meu culet...

Okey jo mateix, i supermercats (com el del camping), i cinemes....

I tant Nimue, molta gent la té tapada, la ment, serveix una claredat mental i espiritual i llavors ja passes a treur't la roba...

Nosotras mismas ha dit...

Rosa, tens un premi per ser la primera en comentar "POR ALGO O POR TODO".

Gracies i felicitats.

Petons

zel ha dit...

Jollons, doncs jo em sento bé despullada segons on i vestida segons on, és que no m'imagino a pèl fent certes coses com ara anar a comprar, però, tens la meva estimació igualment, només faltaria!

Anònim ha dit...

Hi. Your blog is so beautiful, it's very logical layout. I also want to make a good blog like yours but not impossible. I was lucky to know your blog, I will visit often. This article is very interesting and meaningful. Thank you very much. Hope you do not delete my signature slightly. Thanks!
air conditioning repair nycantigua holidays