dilluns, 14 d’abril del 2008

Avui,14 d'abril...La República




La República Catalana, règim que Francesc Macià va proclamar a Barcelona, des del palau de la Generalitat, el 14 d'abril de 1931, després del triomf republicà a les eleccions del dia 12, poc abans que a Madrid s'instaurés el govern de la segona República. A Barcelona primer L.Companys proclamà la República des de l'Ajuntament, i després ho feu Macià parlant "d'un Estat Català sota el règim d'una República Catalana, integrant d'una Federació Ibèrica. Tres dies més tard Macià acordà amb els representants del govern republicà, substituir la República Catalana per una Generalitat de Catalunya com a poder politic autònom provisional mentre no s'aprovés un Estatut d'Autonomia.




Avui a Sant Feliu de Llobregat hem recordat aquest dia. Integrants de varis partits polítics i ERC hem fet memòria, una memòria molt recordada que m'ha fet vessar les llàgrimes tot recordant al meu avi. Vull felicitar des de el meu bloc al senyor Joan Guash per les seves paraules que m'han arribat a apropar molt més del que estic al meu país.




Visca la República!!!!





9 comentaris:

Robertinhos ha dit...

ep Rosa, t'apuntes al Meeting Blogger 2008? passa per casa!

Puji ha dit...

Visca!

Striper ha dit...

Doncs Visca la República!!!!

Anònim ha dit...

On s'ha de signar per una nova República?

Jo Mateixa ha dit...

Jo escoltant el discurs de L'Avi desde ca en Puji també he pensat en el meu avi i m'he emocionat.

Bentornada bonica, un petonas ben gran!!!!

Jobove - Reus ha dit...

VISCA LA REPÚBLICA I FORA ELS DROPOS DE BORBONS

Jesús M. Tibau ha dit...

ViscA!

estripanits ha dit...

Òndia, vaig tard, ja ho sé, però jo m'hi afegeixo amb ganes:

VISCA LA REPÚBLICA!

(la República Catalana, esclar!)

zel ha dit...

Noia, preciosa, que ja som 23, i tu, on pares? Bon sant Jordi, reina!